Flies (Lalat) – Makro

14 07 2008

Assalamualaikum,

Sudah agak lama juga saya tak amik gambar makro…Hari nie saya luangkan masa sikit untuk amik gambar makro…Amik pun sekitar rumah sahaja….Malas nak keluar ….Subjek pun just lalat jer …..Dah lama tak amik nie rasa skill pun dah tak berapa dah ….Jadi atau tak saudara tolonglah nilaikan dengan memberi pendapat, idea dan komen yang membina……Di bawah nie gambar yang saya amik untuk tatapan dan juga kritikan serta penilaian…….

Wassalam….

WKS 2008


Actions

Information

10 responses

14 07 2008
mshafie

wah masih mantap lagik..
bukan senang nak shoot lalat..
nak tangkap pakai tangan pun payah..
lainlah apek sifoo kungfu buleh tangkap lalat pakai chopstick!!

WKS Reply : Sama jer bro macam dedulu…Takde mantap mana pun…Semua org leh tangkap…Tapi kalau lalat nie terbang terus terang saya cakap saya tak reti..Hehehhhehe

15 07 2008
zilzal

lame tak tgk penangan macro bro..terbukti mmg menarik..:)

WKS Reply : Terima kasih bro…Tu ler saya pun dah lama tak buat macro…..Sibuk jer sekarang nak main kamera…Tapi insyallah takkan tinggalkan hobi saya nie…😀

15 07 2008
ZaminOmar

ish laaa….dia main macro lak……jelesnya tgk…..bila la nak berkesempatan nak dpt shoot mcm ni erk

WKS Reply :
INsyallah bro rasanya tak der masalah kot nak buat…Lagipun kamera nie dah sebati ngan cikgu….So rasanya bro boleh buat…cuma masa jer tak mengizinkan….Hehhehehe

19 07 2008
cak

lama tak masuk sini. gambar always superb. sakit kepala pikir, camana nak dpt kaler cam tuh.

WKS Reply : Terima kasih bro….JAngan ler sampai sakit kepala fikir….NAk dapatkan colour sebenarnya banyak cara….Antaranya bermain dengan saturation, contrast, curves atau color balance dalam photoshop….

29 07 2008
mamatt

lalat nih binatang yg menjijikkan tp bila buat makro nmpak cantek lak dia hehe….ape2 pon gmbar sume 1st class!superb!…tabik spring laa

WKS Reply : Terima kasih bro….A’aah lalat nie binatang menjijikkan sebab dia tak kira mana tempat semua dia hinggap……tapi saya peminat fotografi merakamkan gambar untuk suka2….:D

2 08 2008
shahquantan

salam…wah makin hebat…mabeles…

WKS Reply :
Terima kasih bro…Takder ler hebat…Biasa2jer…Bro pun boleh apa..

5 08 2008
+ FarEast +

serius saya jeles tgkmacro yg melampau mcm nie … hehe … superb!

WKS Reply : Terima kasih bro….Insyallah bro pun boleh buat seperti yang saya buat….

7 08 2008
zack sbm

dam lama x surf internet…bile masuk web saudara terus terpaku,tergamam,terpegun,terharu tgk gmbr macro….mmg marbeles la..
bile nak turunkan ilmu ni….

WKS Reply : Terima kasih bro…Tu ler lama tak nampak bro dalam web saya nie….Insyallah setakat nak berkongsi apa yang saya tahu tak jadi masalah……

21 08 2008
si tikus kampung

pinjam lens makro…ngan body sekali…bole tak?…hehehe

WKS Reply : Boleh2…Tak der hall….Jom kita shoot macro plak…:D

23 08 2008
amrul

nice captured bro. banyak pic baru.lama x masuk sini

WKS Reply : Terima kasih bro sebab sudi melawat lagi kesini…..Apapun melawat ler selalu…

Leave a Reply

