24/12 Ainin Genap 5 Bulan

17 12 2007

Assalamualaikum…

Pada 24/12 nie Wan Ainin Sofia akan berusia genap 5 bulan. Tapi gambar nie telah di ambil sebelum umurnya genap 5 bulan. Gambar nie di rakamkan di Danga Bay, J. Bharu. Semasa rakaman nie di buat Ainin tidak berapa sihat sangat. Asyik menangis dan meragam tak tentu pasal. Agak sukar juga bagi saya untuk mendapatkan yang terbaik dengan keadaan dia yang sebegitu. Sempatlah saya merakamkan 5-6 keping sahaja untuk kali ini dan akhirnya saya mengambil keputusan untuk berhenti setakat itu sahaja kali ini. Ini kerana melihatkan Ainin yang sudah mula meragam dan menangis. Tak lebih dari setengah jam pun saya dan family di Danga Bay. Akhirnya saya bawa family round dan pusing JB dengan kereta jer. Di bawah nie serba sedikit gambar yang saya rakamkan dan tambah ajinomoto sikit sebanyak. Komen dan input dari saudara saudari yang sudi bertandang dan melawat amatlah saya hargai.

P/S : Saya akan bercuti dari 18/12 -25/12 untuk menyambut hari raya aidiladha di Kelantan. Sesiapa di Kelantan jemputlah datang kerumah atau nak jumpa2 boleh lah hubungi saya.

 Wassalam.

Doubleukayes (WKS) 2007

Actions

Information

19 responses

20 12 2007
++ FarEast ++

x sihat ek … kesian dier … semoga lepas nie sentiasa sembuh =)

WKS Reply : Alhamdulillah dah sihat dah pun dia…Dah ceria kembali…Hehheheh

20 12 2007
++ FarEast ++

salam aidiladha … semoga eppy disamping yg tersayang 😉

fp saya kali nie mengenai qurban 😀 berehat sebentar di fp saya 😎

WKS Reply : Salam Aidiladha juga untuk saudara…..Insyallah nanti saya melawat FP bro….

21 12 2007
glownana

waahhh dh 5 bulan dh die. sebelom nihh tgk mase br kuar lihat dunia. hehehe. comel nye die dh besa nii.

WKS Reply : Terima kasih…..:D

22 12 2007
anden

ish3….geram aku tgk skin tone ko yg marbeles tuh….bl nak mai putrajaya ajar aku…..?ble pinjam lense…hehehe

WKS Reply : Nie sesaja jer nie puji kot….Hehehehe…Tapi ko nyer FP lagi best dan power….Banyak nak kena belajar ngan ko nie kalau leh…..Nanti aku gi Putrajaya ajar aku yerkkk……Bila ekk nak pergi….Kalau pergi pun selalu atas urusan kerja dan tak berkesempatan nak melepak-lepak…..Pinjam lens tak der hal…Boleh….Lens aku lens murah jer lah…..:D

22 12 2007
cengkadad

huik, dah besar dah anak ko nih.
salam aidiladha.

WKS Reply : Alhamdulillah dah besar dah…..salam aidiladha gak dari aku..Mana menghilang lama tak nampak berxtvt di JB….

22 12 2007
freeze_second

bole le berbesan nanti..kui2.

WKS Reply : Boleh2 …Tarak hal…..Hantaran Mark 10 ….Keh keh keh….

23 12 2007
zilzal

dr dulu lagi mmg sgt suke dgn skin tone gamba bro…teruskan update bro….
thn ni bape byk kambing tumbang…hehehehe
dtg la sini pekena sup kepala kambing….hehehe

WKS Reply : Terima kasih bro….Insyallah saya akan update selagi masih rajin..Hehhehehe…
Tahun nie seekor kambing di korbankan untuk aqiqah anak pompuan saya Ainin Sofia….Jauhnya nak kesana….Nanti bro kawin bolehlah saya datang perkena sup kambing kenduri tu….Hehehhehehe…Bila mau kahwin?

23 12 2007
syahid (oblind36)

lawa la editing bro kat gmbr2 dia atas. bukan di atas je, sume skali. nak tanya skit, mata dia tu ada dodge skit ke or mmg ori bersinar camtu? terpegun nih. camne leh buat camtu.

RE: tahun nie tak buat korban. balik kampung pun x. x sempat sebab ada job kat Muar. nasib baik la masa raya tu org buat korban kat putrajaya nie. ada la jugak rasa ‘aidiladha’ tu. hehe

WKS Reply : Terima kasih syahid…Pasal mata tu saya main level n unsharp mask jer untuk editing…..Mata dia bersinar maybe pencahayaan yang cukup dan juga memang mata dia macam tu pun kat luar…..Sebab tu suka amik gambar dia……Suka tang mata dia…..Bulat dan bersinar….

23 12 2007
zam

doubleukayes – aisey men bro…comelny anak bro…like father…like son…hehehe
geram aih tgk mata dia…mata itam dia besaq mbuatkn dia nampak lg cute…
re : jgn pangel sy sifoo…nanti ada org mrh…al maklum laa cls ‘kita’ x cantik..cls ‘dia’ cantik….bro sket punya sifoo ka…patutny sy yg belajar dgn bro…heheh…
anyway penat gak cari timing & pengiraan yg betul dlm set outdoor 2…yg penting cstmr sy happy….nak belajar…or syer ilmu xder masalah…jom2

WKS Reply : Father dia tak hensem pun…Anak dia jer comel…Keh keh keh….Saya suka amik gambar dia pun sebab suka tang mata dia yang bulat tu…..Itu yang suka amik gambar dia jer sekarang nie…Hehehhehehe

24 12 2007
maya amir

ollolo cute sungguh.. dah alang2 ke danga bay awat tak teruih ke tampoi..nun blkg kipmart jek kiteorg duduk:)

WKS Reply : Tu ler …Bila yerkk nak jumpa2….Buatlah open house….Insyallah datang….Hehhehehehe

24 12 2007
luna

wah2.. mate cam guli.. bekilat bleh buat cermin muke.. wah2.. bro mmg dasat la.. saspek tul…

WKS Reply : Nama dia Ainin Sofia …Maksud dia Air mata yang jernih dan bersih…Tu kot mata dia bersinar macam cermin…..Hehhehehee..Apapun Terima kasih

24 12 2007
Mazrul

Cian dia…chak! Nangis ye!
Agak nya Wan Ainin Sofia nak adik kot…hehehe!
Selamat bercuti wan!

WKS Reply : Insyallah….Tapi adik bukan dalam masa terdekat nie laaa….Maybe 2-3 thn lagi kot…..Hehehhehe
dah balik dari bercuti pun bro…Hehehhehe

25 12 2007
odowsun

editing n gambar mmg lawa² lah..kipidap bro.

WKS Reply : Terima kasih …..

25 12 2007
Abeja

Kata tak balik kampung…beraya kat kg melayu…

WKS Reply : Bila plak aku cakap….

26 12 2007
alchemist

Dah besar dah anak you yer, anak saya pun kekadang meragam jugak, bukan senang nak shoot gambar budak kecik nie, dalam berpuluh gambar yang diambil, kekadang tu cuma sekeping jer yang boleh pakai, suka la style editing bro kemas dan skin tone yang mabless…

WKS Reply : A’aah kejap jer…Dah 5 bulan pun dia…Alhamdulillah…..Memang tak senang bro nak shoot baby nie…Kekadang bila kita suruh dia tak nak langsung senyum…Tapi bila kita tak suruh nak plak dia senyum……apapun terima kasih bro…Bro pun tak kurang hebatnya…..Saya cukup suka hasil2 bro…Ikhlas cakap..

27 12 2007
++ FarEast ++

fp saya dh update 😉

27 12 2007
Ika

anak ko ni tak bleh tinggal dgn topi pilot zaman dolu2….
agaknya nanti dah besar nak jadi pilot kot… hehehe

WKS Reply :Hehehehe….Topi hadiah…..Insyallah mana tahu doa ko besar nanti dia jadi pilot….Hehehhehe

28 12 2007
mechattax

Wehehe! First time commenting here since u left fp.
Truly love looking at ur cute daughter.
She’s so chubby n her eyes are so round.
Very beautiful.
May u n ur family hv a happy n prosperous new year!:mrgreen:

WKS Reply : Terima kasih bro sudi singgah dan kasi komen….dan terima kasih atas doa yang di berikan…

28 12 2007
zack

salam saudara….

cukup tersentuh bile memandang gambar yg saudara publish nie..

saudara gune mode apa? Manual Mode @ Program Exposure

mesti byk gambar yg saudara shoot…

aparture mmg best…..nanti bolehla belajar dgn saudara ttg cara2 nak shoot …

WKS Reply : Wassalam…..Terima kasih untuk saudara…Mode yang saya gunakan bergantung kepada keadaan….Kekadang saya gunakan manual dan adakala saya gunakan program mode……Alhamdulillah ada lah sikit2 yang mana saya amik …..Insyallah boleh berkongsi apa yang tahu tapi saya bukanlah pandai mana pun jika nak di bandingkan dengan lelain photographer………

Leave a Reply

